DRETS DE LA INFÀNCIA I CIUTADANIA GLOBAL A LES FACULTATS

La finalitat de la recerca és la incorporació de l’enfocament de drets en la formació inicial dels professionals de la educació de les Facultats d’Educació de les Universitats Catalanes. L’objectiu del projecte és la posada en pràctica de “Los derechos de la infància y la ciutadania global en las facultades de educación. Propuesta formativa para las titualciones en educación’ per tal d’avaluar-ne el disseny, la implementació i els resultats. Aquesta acció permetrà elaborar propostes de millora del document, així com avançar en la difusió dels drets de la infància i la ciutadania global en la formació inicial dels professionals de l’educació. Des del 2010, la Universitat de Lleida col·labora amb UNICEF Comité Español per tal d’aconseguir el propòsit d’introduir els drets de la infància i el seu model pedagògic en l’àmbit educatiu. Des del 2010 s’han succeït diferents convenis finançats per la Fundació UNICEF Comité Español i cofinançats per l’AECID (Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo), que, una vegada iniciada la Càtedra, han passat a formar part de les seues tasques. Amb el primer conveni es van detectar les necessitats formatives de la comunitat educativa en relació amb els drets de la infància, la qual cosa conduiria a l’elaboració d’una guia d’autoavaluació per als centres. El segon conveni va permetre dur a terme una investigació avaluadora de la implantació de la guia d’autoavaluació als espais educatius. El tercer conveni ha permès dur a terme una sèrie d’accions: (1) elaborar una guia per introduir l’enfocament de drets per a la protecció de la infància als centres educatius; (2) seguir amb la recerca avaluadora iniciada en el segon conveni; (3) identificar la presència dels drets de la infància i la ciutadania global en les titulacions de Magisteri i Educació Social de les universitats espanyoles.

Drets de la infància, enfocament de drets, formació inicial

GENER@T. PROGRAMA SOCIEDUCATIU PER A LA PREVENCIÓ DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE EN PARELLES ADOLESCENTS: IMPLEMENTACIÓ I AVALUACIÓ

Aquest projecte té la finalitat d’implementar i avaluar un programa orientat a la prevenció primària de la violència de gènere en parelles adolescents, especialment d’edats compreses entre els dotze i els catorze anys, per tal d’anticipar-se a les primeres relacions amoroses. El programa està dissenyat especialment per a la seva aplicació a l’àmbit educatiu formal, encara que per les seves característiques també pot aplicar-se a altres àmbits educatius no formals. El programa és una proposta nova pel seu enfocament, basat en la complementarietat de factors de risc i de protecció, i també per la seva estructura i avaluació. S’ofereixen eines i estratègies per desenvolupar una acció preventiva en violència de gènere des d’una visió holística, abastant tan la dimensió cognitiva com la actitudinal-emocional i la comportamental. La recerca vol donar veu als i les adolescents així com aproximar la ciència o coneixement científic/acadèmic en prevenció de la violència de gènere en l’adolescència a la pràctica professional dels docents.

Avaluació de programes socieducatius, prevenció, violència de gènere, adolescència

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies