UN MODEL D’ACCIÓ EDUCATIVA PER LA REUNIFICACIÓ FAMILIAR EN EL SISTEMA DE PROTECCIÓ A LA INFÀNCIA I L’ADOLESCÈNCIA DES DE L’ENFOCAMENT DE LA PARENTALITAT POSITIVA (FRAME + P).

La finalitat d’aquesta investigació és la de contribuir al coneixement científic dels processos socioeducatius de les famílies en situació de separació provisional – durant l’acolliment i la reunificació – així com contribuir a transformar les pràctiques professionals dirigides a fomentar la parentalitat positiva en la protecció a la infància ia l’adolescència. Els objectius són: (a) analitzar els itineraris de les famílies i els menors que es troben en el sistema de protecció a la infància i l’adolescència quant als seus processos de Reunificació; (B) definir un model integral d’acció socioeducativa en processos d’acolliment i de reunificació familiar encaminat a fomentar la parentalitat positiva en la protecció de la infància i adolescència; (C) establir el procés, les fases i els seus continguts per promoure el desenvolupament de la parentalitat positiva i fomentar els processos de participació de tots els membres de la família; i (d) identificar els elements substantius per a l’articulació de les estratègies grupals i les estratègies individualitzades centrades en la família durant els processos d’acolliment i de reunificació

Protecció a la infància, adolescència i família, reunificació familiar, metodologia grupal, competències parentals, parentalitat positiva, participació, intervenció socioeducativa

LA REUNIFICACIÓ FAMILIAR COM A REPTE DEL SISTEMA DE PROTECCIÓ DE LA INFÀNCIA: INVESTIGACIÓ, AVALUACIÓ I IMPLEMENTACIÓ D’UN PROGRAMA SOCIOEDUCATIU

La finalitat d’aquesta investigació és contribuir al coneixement científic dels processos socioeducatius de reunificació familiar de la infància i l’adolescència tutelada i les seues famílies. Els objectius són: (a) avaluar el programa Caminar en Família, un programa socioeducatiu per a la reunificació familiar en el sistema de protecció de la infància i l’adolescència; (b) identificar els criteris de bones pràctiques per a l’acció socioeducativa que fomentin la participació de les famílies i la visibilitat de la infància i l’adolescència en el seu procés d’acollida i de reunificació; (c) desenvolupar un model de formació per a la consolidació de la intervenció grupal en les pràctiques professionals socioeducatives adreçades a famílies i infància i adolescència amb pronòstic de reunificació. Aquest projecte I+D compta amb el finançament de la Direcció General d’Investigació Cinetífica i Tècnica del Ministeri d’Economía i Competitivitat.

Protecció a la infància, adolescència i família, avaluació de programes socioeducatius, reunificació familiar, metodologia grupal

OBSERVATORI DE LA INFÀNCIA I L’ADOLESCÈNCIA DE LA CIUTAT DE LLEIDA

Aquesta recerca té la finalitat d’estudiar la situació de la infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida. Bianualment s’elabora un informe que presenta l’estat de la infància i l’adolescència que viu a la ciutat en relació amb cinc àmbits: educació, serveis socials, salut, oci i participació. En aquest projecte hi participen investigadors de la Universitat de Lleida i professionals de l’Ajuntament de Lleida, amb els següents objectius: (a) informar sobre la situació de la infància i l’adolescència a la ciutat de Lleida; (b) evidenciar el punt de vista d’infants i adolescents i el dels altres agents implicats des d’un procés participatiu; (c) concretar les percepcions, l’adequació dels recursos, les necessitats, les potencialitats i les propostes de millora en cada àmbit d’estudi.

Infància, adolescència, educació, salut, oci, participació, serveis socials

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies