TEMÀTIQUES PRIORITÀRIES
La Càtedra té la finalitat de potenciar la recerca aplicada per contribuir a la creació de marcs de referència científics i transformar-los en recursos per a l’acció educativa de la població adolescent. Està especialment orientada a elaborar, experimentar i avaluar guies de bones pràctiques i propostes d’acció educativa en temàtiques prioritàries de l’etapa adolescent:
Convivència en els centres educatius
Investigacions sobre pràctiques educatives que desenvolupen, entre d’altres, la participació significativa dels adolescents, utilitzant el model de l’enfocament de drets.
La recerca està orientada a identificar criteris i bones pràctiques per a la promoció de la salut i el benestar emocional, social i psicològic dels adolescents des del model positive youth development.
Aquesta línia se centra en l’estudi dels elements necessaris per exercir una parentalitat positiva en el període de l’adolescència, especialment en famílies en situació de vulnerabilitat i risc social i des del paradigma de la resiliència.
Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC)
És una línia transversal que aborda les oportunitats i els reptes educatius de l’ús de les TIC per part de l’adolescència, les seues famílies i els centres educatius.
CONVOCATÒRIES I FINANÇAMENT