UN MODEL D’ACCIÓ EDUCATIVA PER LA REUNIFICACIÓ FAMILIAR EN EL SISTEMA DE PROTECCIÓ A LA INFÀNCIA I L’ADOLESCÈNCIA DES DE L’ENFOCAMENT DE LA PARENTALITAT POSITIVA (FRAME + P).
La finalitat d’aquesta investigació és la de contribuir al coneixement científic dels processos socioeducatius de les famílies en situació de separació provisional – durant l’acolliment i la reunificació – així com contribuir a transformar les pràctiques professionals dirigides a fomentar la parentalitat positiva en la protecció a la infància ia l’adolescència. Els objectius són: (a) analitzar els itineraris de les famílies i els menors que es troben en el sistema de protecció a la infància i l’adolescència quant als seus processos de Reunificació; (B) definir un model integral d’acció socioeducativa en processos d’acolliment i de reunificació familiar encaminat a fomentar la parentalitat positiva en la protecció de la infància i adolescència; (C) establir el procés, les fases i els seus continguts per promoure el desenvolupament de la parentalitat positiva i fomentar els processos de participació de tots els membres de la família; i (d) identificar els elements substantius per a l’articulació de les estratègies grupals i les estratègies individualitzades centrades en la família durant els processos d’acolliment i de reunificació
Protecció a la infància, adolescència i família, reunificació familiar, metodologia grupal, competències parentals, parentalitat positiva, participació, intervenció socioeducativa
LA REUNIFICACIÓ FAMILIAR COM A REPTE DEL SISTEMA DE PROTECCIÓ DE LA INFÀNCIA: INVESTIGACIÓ, AVALUACIÓ I IMPLEMENTACIÓ D’UN PROGRAMA SOCIOEDUCATIU
La finalitat d’aquesta investigació és contribuir al coneixement científic dels processos socioeducatius de reunificació familiar de la infància i l’adolescència tutelada i les seues famílies. Els objectius són: (a) avaluar el programa Caminar en Família, un programa socioeducatiu per a la reunificació familiar en el sistema de protecció de la infància i l’adolescència; (b) identificar els criteris de bones pràctiques per a l’acció socioeducativa que fomentin la participació de les famílies i la visibilitat de la infància i l’adolescència en el seu procés d’acollida i de reunificació; (c) desenvolupar un model de formació per a la consolidació de la intervenció grupal en les pràctiques professionals socioeducatives adreçades a famílies i infància i adolescència amb pronòstic de reunificació. Aquest projecte I+D compta amb el finançament de la Direcció General d’Investigació Cinetífica i Tècnica del Ministeri d’Economía i Competitivitat.
Protecció a la infància, adolescència i família, avaluació de programes socioeducatius, reunificació familiar, metodologia grupal
OBSERVATORI DE LA INFÀNCIA I L’ADOLESCÈNCIA DE LA CIUTAT DE LLEIDA
Aquesta recerca té la finalitat d’estudiar la situació de la infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida. Bianualment s’elabora un informe que presenta l’estat de la infància i l’adolescència que viu a la ciutat en relació amb cinc àmbits: educació, serveis socials, salut, oci i participació. En aquest projecte hi participen investigadors de la Universitat de Lleida i professionals de l’Ajuntament de Lleida, amb els següents objectius: (a) informar sobre la situació de la infància i l’adolescència a la ciutat de Lleida; (b) evidenciar el punt de vista d’infants i adolescents i el dels altres agents implicats des d’un procés participatiu; (c) concretar les percepcions, l’adequació dels recursos, les necessitats, les potencialitats i les propostes de millora en cada àmbit d’estudi.
Infància, adolescència, educació, salut, oci, participació, serveis socials