PRESENTACIÓ

La iniciativa Cinema i Adolescència en Positiu és un projecte adreçat a tota la societat amb un doble objectiu. D’una banda, aportar una mirada positiva de l’adolescència divulgant la teoria del Desenvolupament Positiu de la Adolescència – PYD “Positive Youth Development”-. De l’altra, facilitar un recurs pedagògic a tot el professorat de secundària que serveixi per treballar amb el seu alumnat la perspectiva que aporta la teoria del PYD. En aquest sentit, les pel·lícules van acompanyades de guies didàctiques per tal de poder aprofundir el treball de les pel·lícules i reflexionar de manera més profunda els aspectes més rellevants d’aquesta teoría.


DESTINATARIS

La iniciativa Cinema i Adolescència en Positiu es dirigeix a la societat en general; a professionals del món de l’educació formal i no formal, del món de la sanitat, entre d’altres, que treballen i tenen contacte amb adolescents; als futurs professionals estudiants de la Universitat de Lleida així com, molt especialment, a tots els centres d’educació secundària. Les sessions estan dirigides a tota la comunitat, ja que es pretén fomentar la consciència de la mirada positiva de l’adolescent.



EDICIÓ 2019

La segona edició del cicle de cinema va tenir lloc del 1 al 4 d’abril amb una bona participació del public destinatari.

En aquesta edició es van projectar a l’Espai Screenbox Funatic de Lleida un total de nou pel·licules que van ajudar a treballar el model de desenvolupament positiu de l’adolescent, en anglès Positive Youth Development (PYD): Girl, Carmen y Lola, El viaje de Nisha, La revolución Silenciosa, La clase de piano, El profesor de violín, A silent voice, Lady Bird.

Els films: El profesor de violin, Las vides de Grace, Carmen y Lola, A silent voice y El viaje de Nisha ; van disposar de guies didàctiques per poder treballar el PYD. Cada una d’elles, inclou un petit resum de la pel·lícula, la relació de la pel·lícula amb el model de desenvolupament positiu de l’adolescent i un conjunt de preguntes per treballar aquest model un cop visionada la pel·lícula.

Els professionals-professorat de secundària o altres professionals interessats poden  poden sol·licitar les guies didàctiques.

Guies didàctiques

Omple el formularis



EDICIÓ 2018

Del 9 al 12 d’abril va tenir lloc va tenir la primera edició del Cicle de cinema amb un gran èxit d’acollida entre els participants.

En el cicle es van projectar a l’Espai Screenbox Funatic de Lleida un total de nou pel·licules que van ajudar a treballar el model de desenvolupament positiu de l’adolescent, en anglès Positive Youth Development (PYD): El profesor de violín, The Florida Project, El buen maestro, El taller de escritura, Las vidas de Grace, Sing Street, El novato, La familia Bélier i Custodia compartida.

Els films: El profesor de violin; El novato; Las vides de Grace; Sing Street; van disposar de guies didàctiques per poder treballar el PYD. Cada una d’elles, inclou un petit resum de la pel·lícula, la relació de la pel·lícula amb el model de desenvolupament positiu de l’adolescent i una sèrie de preguntes per poder reflexionar i debatre un cop visionada la pel·lícula.

Els professionals-professorat de secundària o altres professionals interessats poden  poden sol·licitar les guies didàctiques.

Guies didàctiques

Omple el formulari

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies