Cinema i desenvolupament positiu de l’adolescent

En el Teenpod “Cinema i Desenvolupament Positiu Adolescent” es dona a conèixer el model del Desenvolupament Positiu Adolescent (DPA), que pretén promoure la mirada positiva de l’etapa de l’adolescència a la societat.

Al mateix temps, aporta la proposta del cinema com a recurs socioeducatiu per treballar a les aules i aprofundir envers el DPA i tots els elements importants a considerar per a la reflexió i coneixement del model cap als adolescents.

El Teenpod està especialment dirigit als professionals de l’educació que treballen amb adolescents, tant en l’àmbit formal com no formal, ja que permet adquirir coneixements per emprar el cinema com a eina educativa i per promoure el Desenvolupament Positiu Adolescent.

L’experta en la temàtica, M. Alba Forné Samitier, exposa aquests continguts responent a les següents preguntes:

  • Per què és important emprar el cinema per a la promoció del DPA?
  • En Què consisteix el DPA?
  • Com utilitzar el cinema com a eina educativa a l’aula per promoure’l?
Avià, S.; Viguer, P.; & Pescador, R. (2017). El model de l’acompanyament extensiu dels adolescents: més enllà de l’educació en medi obert. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 66, 106-122

Funes, J. (2003). ¿Cómo trabajar con adolescentes sin empezar por considerarlos un problema? Papeles de Psicólogo, vol. 23, núm. 84. Madrid.

Giménez, M.; Vazquez, C.; & Hervas, G. (2010). El análisis de las fortalezas psicológicas en la adolescencia: Más allá de los modelos de vulnerabilidad. Psychology, Society, & Education. 2. 83-100. 10.25115/psye.v2i2.438.

Oliva, A. (2015). Desarrollo positivo adolescente. Editorial Sintesis. Madrid.

Oliva, A. (2015). Los activos para la promoción dels desarrollo positivo adoelscente. Revista del Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud. Nº 3. Diciembre 2015

Oliva, A., Pertegal, M. A., Antolín, L., Reina, M. C., Ríos, M., Hernando, A., et al. (2011). Desarrollo positivo adolescente y los activos que lo promueven: un estudio en centros docentes andaluces. Sevilla: Junta de Andalucía, Secretaría General de Salud Pública y Participación.

Oliva, A., Ríos, M., Antolín-Suárez, L., Parra, A., Hernando, A. & Pertegal, A. (2010). Más allá del déficit: Construyendo un modelo de desarrollo positivo adolescente. Infancia y Aprendizaje, 33, 223-234.

Parra, J., Oliva,A.; & Antolín, A. (2009). Los programas extraescolares como recurso para fomentar el desarrollo positivo adolescente. Papeles del psicólogo, 30:3, 3-13

Rojas, F. (2020). La adolescencia: una mirada en positivo. Res, Revista de Educación Social. Número, 30. ISSN: 1698-9007.

Forné, M.A. (2021). Cinema i desenvolupament positiu de l’adolescent. A Balsells, M.A., Vaquero, E. & Fernández-Rodrigo, L. (Coord.) Teenpods. Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez Oliva.

MARIA ALBA FORNÉ SAMITIER

Graduada d’Educació Social i amb Màster en Gestió i Avaluació de la Intervenció per a la Transformació Social de la Universitat de Lleida.

0 Comments

Submit a Comment

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies