L’enfocament de drets d’infancia en contextos educatius

La incorporació de la participació infantil a la Convenció dels Drets de la Infància ha permès considerar els infants i adolescents com a ciutadans del present i entendre que són aquests els que han d’exercir els seus drets i no esperar que siguin els adults qui els hi brindin.

Per aquests motius, el Teenpod descriu en què consisteix l’Enfocament de Drets de la Infància i indica orientacions per integrar-lo en els diferents contextos educatius, sigui de l’àmbit formal, no formal i informal o familiar.

L’experta en la temàtica, la Dra. Aida Urrea Monclús, dóna resposta a les següents preguntes a través dels recursos multimèdia disponibles en el Teenpod:

  • Per què és important que els infants coneguin els seus drets?
  • Què podem fer per incloure l’enfocament de drets en els diferents espais educatius?
  • Com realitzar accions concretes per promoure l’enfocament?

C

Urrea, A. (2021). L’Enfocament de Drets de la Infància en contextos educatius. A Balsells, M.A., Vaquero, E. & Fernández-Rodrigo, L. (Coord.) Teenpods. Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez Oliva.

AIDA URREA-MONCLÚS

      

Professora agregada interina del Departament de Pedagogia de la FEPTS UdL. Desenvolupa la seva tasca investigadora en el sí de dos grups: el Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives en la Infància i la Joventut (GRISIJ, UdL i UB) i el Grup de Recerca Infància i Adolescència en Risc Social (IARS, UAB). Tots dos, grups de recerca consolidats per la Generalitat de Catalunya.

0 Comments

Submit a Comment

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies