L’ERA per promoure l’exit educatiu en centres de máxima complexitat

Els centres educatius de màxima complexitat es caracteritzen per la concentració d’alumnat en situació de vulnerabilitat, i  és molt més fàcil presenciar episodis de violència, absentisme escolar i altres situacions que dificulten els processos d’ensenyament i aprenentatge.

En el Teenpod es presenta l’Enfocament de Resiliència Acadèmica (ERA) com a pla estratègic a desenvolupar en els centres educatius i així promoure l’èxit educatiu de l’alumnat en situació de vulnerabilitat.

El contingut es dirigeix principalment a professionals de l’educació que treballen amb els col·lectius més vulnerables, especialment a mestres i professors de Centres de Màxima Complexitat (CMC).

L’autora de la càpsula, la Dra. Laura Fernández-Rodrigo, dóna resposta a les següents preguntes a través dels recursos multimèdia disponibles en el Teenpod:

  • Per què és important promoure l’èxit educatiu en centres de màxima complexitat?
  • Què podem fer com a professionals de l’educació per promoure l’èxit educatiu en aquests centres i en què consisteix l’Enfocament de Resiliència Acadèmica?
  • Com podem desenvolupar accions concretes per implementar l’ERA?

Hart, A., Fernández Rodrigo, L., Molina, M. C., Izquierdo, R., & Maitland, J. (2018). L’Enfocament de Resiliència Acadèmica en la promoció de la salut mental dels adolescents. Proposta per a la seva aplicació en centres educatius. Edicions de la Universitat de Lleida.

Fernández-Rodrigo, L. (2020). Alumnado que no sigue las actividades educativas: El caso de una escuela de alta complejidad durante el confinamiento por COVID-19. Sociedad e Infancias4, 191-194.

Fernández-Rodrigo, L. & Gutiérrez-Ujaque (2021). Promoción de la resiliencia y educación artística en centros de máxima complejidad: vínculos y orientaciones desde la literatura. Revista Complutense de Educación.

Fernández-Rodrigo, L. (2021). L’ERA per promoure l’èxit educatiu en centres de màxima complexitat. A Balsells, M.A., Vaquero, E. & Fernández-Rodrigo, L. (Coord.) Teenpods. Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez Oliva.

LAURA FERNÁNDEZ-RODRIGO

   

Doctora en l’ús i integració de les TIC en els processos d’aprenentatge en els contextos d’educació formal i no formal. Investigadora postdoctoral del Departament de Pedagogia FEPTS UdL i membre del grup d’investigació GRISIJ.

0 Comments

Submit a Comment

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies