L’ERA per promoure l’exit educatiu en centres de máxima complexitat
Els centres educatius de màxima complexitat es caracteritzen per la concentració d’alumnat en situació de vulnerabilitat, i és molt més fàcil presenciar episodis de violència, absentisme escolar i altres situacions que dificulten els processos d’ensenyament i aprenentatge.
En el Teenpod es presenta l’Enfocament de Resiliència Acadèmica (ERA) com a pla estratègic a desenvolupar en els centres educatius i així promoure l’èxit educatiu de l’alumnat en situació de vulnerabilitat.
El contingut es dirigeix principalment a professionals de l’educació que treballen amb els col·lectius més vulnerables, especialment a mestres i professors de Centres de Màxima Complexitat (CMC).
L’autora de la càpsula, la Dra. Laura Fernández-Rodrigo, dóna resposta a les següents preguntes a través dels recursos multimèdia disponibles en el Teenpod:
- Per què és important promoure l’èxit educatiu en centres de màxima complexitat?
- Què podem fer com a professionals de l’educació per promoure l’èxit educatiu en aquests centres i en què consisteix l’Enfocament de Resiliència Acadèmica?
- Com podem desenvolupar accions concretes per implementar l’ERA?
Boing Boing (2017) How do I improve results through an Academic Resilience Approach? (Web)
Young Minds (2014) Academic Resilience: A Whole School Approach. YoungMinds (Vídeo)
Hart, A., Fernández Rodrigo, L., Molina, M. C., Izquierdo, R., & Maitland, J. (2018). L’Enfocament de Resiliència Acadèmica en la promoció de la salut mental dels adolescents. Proposta per a la seva aplicació en centres educatius. Edicions de la Universitat de Lleida.
Fernández-Rodrigo, L. (2020). Alumnado que no sigue las actividades educativas: El caso de una escuela de alta complejidad durante el confinamiento por COVID-19. Sociedad e Infancias, 4, 191-194.
Fernández-Rodrigo, L. & Gutiérrez-Ujaque (2021). Promoción de la resiliencia y educación artística en centros de máxima complejidad: vínculos y orientaciones desde la literatura. Revista Complutense de Educación.
Fernández-Rodrigo, L. (2021). L’ERA per promoure l’èxit educatiu en centres de màxima complexitat. A Balsells, M.A., Vaquero, E. & Fernández-Rodrigo, L. (Coord.) Teenpods. Càtedra Educació i Adolescència Abel Martínez Oliva.
Doctora en l’ús i integració de les TIC en els processos d’aprenentatge en els contextos d’educació formal i no formal. Investigadora postdoctoral del Departament de Pedagogia FEPTS UdL i membre del grup d’investigació GRISIJ.
0 Comments